mPotęga MATEMATYCZNI ZAWODOWCY w SP4

 

Dofinalogo mfundacjansowanie kreatywnych zajęć z matematyki.

Szkolna nocka z królową nauk, zajęcia z architektury, warsztaty kulinarne, a może… zabawa  z lego lub programowanie? To wszystko można zrealizować dzięki mPotędze, programowi grantowemu Fundacji mBanku, który SP4 w Elblągu będzie realizowała od września 2021 r. Tegoroczna edycja daje szansę odczarować w swoich głowach stereotyp królowej nauk - matematykę.

Udział w projekcie pozwoli uczniom zwiększyć świadomość młodzieży w zakresie praktycznego stosowania matematyki w życiu zawodowym. Nastąpi wzrost kompetencji matematycznych w planowaniu i zarządzaniu budżetem domowym. Poprawie ulegnie wzrost kompetencji matematycznych młodzieży w życiu codziennym. Chcemy promować i upowszechniać matematykę jako ciekawą i użyteczną dziedzinę nauki.

Zajęcia będą realizowane poprzez metodę projektów:

1) matematyka w programowaniu - Scratch, lego na matematyce,

2) matematyka w kuchni - zaplanowanie budżetu, zakupy, wspólne gotowanie

3) matematyka w architekturze - przygotowanie projektu 3D, zaplanowanie zakupów i wydatków i jego realizacja.

4) szkolna noc z królową nauk - matematyczna gra terenowa, planszówkowy zawrót głowy, matematyczne  rewolucje w kuchni.

Wykonując projekt, uczeń pod kierunkiem nauczyciela zdobywa nową wiedzę i umiejętności a prezentując go kolegom, uczestniczy w procesie uczenia się innych uczniów. Od tradycyjnego zadania domowego projekt różni przede wszystkim tym, że uczniowie samodzielnie zdobywają informacje o jakimś szerszym niż zwykle zagadnieniu, opracowują je, a następnie prezentują innym.

E. Krause

 B. Sawicka

 

Kuchenne wariacje z mPotęgą

E. Krause

mpotega kuchenne wariacjePodczas cyklu spotkań z kuchennymi wariacjami uczestnicy projektu „Matematyczni zawodowcy” z grantu mPotęgi mieli okazję utrwalić wiedzę o zdrowym stylu życia i piramidzie żywieniowej. Przeliczali swoje BMI, analizując co mogą zrobić, aby je polepszyć.

Praktyczną część zajęć zaczęli od wyszukania przepisów na potrawy. Analizowania jakie i ile produktów jest nam potrzebnych. Zrobili przypuszczalną analizę finansową i złożyli zamówienie na wskazane produkty u Pani intendentki szkolnej.

Czytaj więcej...

Matematyka w programowaniu

E. Krause

mpotega matematyka w programowaniuPodczas cyklu zajęć programistycznych dzieci odkrywały tajniki łamigłówki Wieża Hanoi. Samodzielnie układały wieżę i próbowały opracować właściwy algorytm.  Stopniowo zwiększały poziom trudności dokładając kolejne krążki wieży.

Odbyły się również zajęcia z wykorzystaniem maty do kodowania. Podczas tych zajęć uczestnicy projektu m. in. grali w statki oraz doskonalili znajomość tabliczki mnożenia.

Podczas kolejnych zajęć uczestnicy doskonalili umiejętności programistyczne korzystając z programu Scratch. Tworzyli programy rysujące różne figury geometryczne oraz obliczające pola i obwody tych figur.

Czytaj więcej...