• Z życia szkoły_11.jpg
  • Z życia szkoły_12.jpg
  • Z życia szkoły_13.jpg
  • Z życia szkoły_14.jpg
  • Z życia szkoły_15.jpg
  • Z życia szkoły_16.jpg
  • Z życia szkoły_17.jpg
  • Z życia szkoły_18.jpg
  • Z życia szkoły_19.jpg
  • Z życia szkoły_20.jpg
  • Z życia szkoły_21.jpg
  • Z życia szkoły_22.jpg
  • Z życia szkoły_23.jpg
  • Z życia szkoły_24.jpg
  • Z życia szkoły_25.jpg
  • Z życia szkoły_26.jpg
  • Z życia szkoły_27.jpg

RÓŻNE PUNKTY WIDZENIA

E. Łomnicka

 

Cel: dostrzeżenie i zrozumienie różnych punktów widzenia.

Procedura:

  1. Ustal temat, tezę, treść o której chcesz, aby porozmawiali uczniowie. Upewnij się, że jest 3-5 różnych osób, grup, których dotyczy ten temat.
  2. Podziel klasę na tyle grup, ile jest „uczestników” w omawianym materiale.
  3. Każda grupa ma ,,wejść w buty'' swojego bohatera i zobaczyć(empatycznie ) omawiany temat z jego/jej/ich perspektywy.
  4. Po upływie czasu każda grupa prezentuje swój punkt widzenia.

 

4k rozne

 

Opis rutyn został opracowany na podstawie materiałów dostępnych na stronie internetowej

https://mysleniekrytyczne.edu.pl

Zdjęcia przedstawiają prace uczniów Szkoły Podstawowej nr 4 w Elblągu.

WIDZĘ - MYŚLĘ - ZASTANAWIAM SIĘ

E. Łomnicka

 

 Widzę

Myślę

Zastanawiam się

     

 

Cel: Zachęcenie do uważnych obserwacji.

Procedura:

Patrząc na przedmiot, obraz lub treść  napisz:

  • co widzisz? (wielozmysłowo - dotykasz, czujesz, słyszysz) (kluczowesą fakty, nazwane po imieniu, bez jakiejkolwiek interpretacji)
  • co o tym myślisz? (podziel się swoją opinią, oceną) (to czas nainterpretację)
  • co cię zastanawia w tym temacie? (etap pozwala wyjść poza interpretację)

 

4k widze

 

4k widze2

 

4k widze3

 

4k widze4

 

Opis rutyn został opracowany na podstawie materiałów dostępnych na stronie internetowej

https://mysleniekrytyczne.edu.pl

Zdjęcia przedstawiają prace uczniów Szkoły Podstawowej nr 4 w Elblągu.

MOST

E. Łomnicka

4k 4

3 słowa

2 pytania

1 porównanie/ metafora

     

 

Cel: wykorzystanie posiadanej wiedzy i tworzenie połączeń.

Procedura

  1. Twoje początkowe odpowiedzi do jakiegokolwiek tematu:

3 słowa ( nie więcej)

2 pytania

1 metafora lub porównanie

  1. Praca z treścią
  2. Twoje nowe odpowiedzi do tematu

Dlaczego : ,,most''?  Wyjaśnij, w jaki sposób twoje nowe odpowiedziłączą się z twoimi początkowymi odpowiedziami?

 

4k most

 

4k most2

 

4k most3

 

4k most4

 

Opis rutyn został opracowany na podstawie materiałów dostępnych na stronie internetowej

https://mysleniekrytyczne.edu.pl

Zdjęcia przedstawiają prace uczniów Szkoły Podstawowej nr 4 w Elblągu.

GAŁĄŹ LOGICZNA

E. Łomnicka

 

Cel: Uczeń sprawdza fakty, przetwarza informacje, mysli o konsekwencjach, umie tworzyć logiczne powiązania, odróżnia fakty od opinii

Procedura:

  1. Wybierz z tekstu wątki.
  2. Skup się na faktach.
  3. Zapisz je w formie boksów (od dołu do góry)
  4. Ułóż je w kolejności, zapisując „jeśli”/’kiedy”/”gdy” – „to”.

 

4k galaz

 

4k galaz2

 

4k galaz3

https://mysleniekrytyczne.edu.pl

Zdjęcia przedstawiają prace uczniów Szkoły Podstawowej nr 4 w Elblągu.

4K

E. Łomnicka

Czytaj więcej...