Klub Młodego Recenzenta - innowacja redaktorska
Adresatami innowacji są wybrani uczniowie klasy 5a. Czas realizacji innowacji obejmuje okres od września 2019 do czerwca 2020 z możliwością jej kontynuowania w następnym roku szkolnym.
Zajęcia innowacyjne odbywać się będą w ramach zajęć dodatkowych (1h w tygodniu).
Projekt ma na celu upowszechnienie kultury teatralnej wśród najmłodszych widzów, rozbudzenie ciekawości oraz edukację teatralną. Zauważając deficyt osób zajmujących się i piszących o teatrze w naszym regionie pragniemy rozbudzić zainteresowanie tą dziedziną sztuki wśród uczniów, którzy dopiero zaczynają kształtować swoje zainteresowania. Naszym celem jest przygotowanie młodzieży do świadomego oceniania i opisywania sztuk teatralnych. Recenzowanie spektakli wymaga umiejętności posługiwania się językiem oraz sprawnego pisania, a przede wszystkim poszerzenia wiedzy z zakresu teorii i historii teatru. Sposobem realizacji celów będzie prowadzenie warsztatów z różnych dziedzin, które nauczą i przybliżą podstawy wiedzy nie tylko teatralnej, ale także literackiej czy dziennikarskiej. Spodziewanymi efektami kursu jest stałe ukształtowanie postawy świadomego i ciekawego widza teatralnego, który będzie potrafił zrecenzować obejrzany spektakl.
Cele główne:
- doskonalenie umiejętności wykorzystywania zdobytej wiedzy w praktyce;
- swobodne posługiwanie się językiem polskim;
- zachęcanie do tworzenia własnych tekstów i wykorzystywania zdobytych umiejętności w praktyce;
- kształtowanie u uczniów postawy empatii w stosunku do drugiej osoby;
- przygotowanie uczniów do samodzielnego pisania tekstów twórczych;
- kształtowanie odpowiedzialności za słowo i wrażliwości na prace twórczą;
- zdobywanie wiedzy i umiejętności w sposób kreatywny i atrakcyjny
Cele szczegółowe:
- poprawnie buduje tekst, stosując środki językowe i przestrzegając norm ortograficznych, gramatycznych i interpunkcyjnych;
- dostrzega różnice między fonetyczną a graficzną formą wyrazu,
- bogaci słownictwo;
- ćwiczy pamięć;
- potrafi korzystać z nowych technologii.