• Z życia szkoły_11.jpg
  • Z życia szkoły_12.jpg
  • Z życia szkoły_13.jpg
  • Z życia szkoły_14.jpg
  • Z życia szkoły_15.jpg
  • Z życia szkoły_16.jpg
  • Z życia szkoły_17.jpg
  • Z życia szkoły_18.jpg
  • Z życia szkoły_19.jpg
  • Z życia szkoły_20.jpg
  • Z życia szkoły_21.jpg
  • Z życia szkoły_22.jpg
  • Z życia szkoły_23.jpg
  • Z życia szkoły_24.jpg
  • Z życia szkoły_25.jpg
  • Z życia szkoły_26.jpg
  • Z życia szkoły_27.jpg

Literofrajda – innowacja czytelniczo-medialna

D. Iwanowska-Zych

Cele:

1. Uświadomienie uczniom zalet wyraźnego i poprawnego mówienia.

2. Doskonalenie uważnego czytania i słuchania ze zrozumieniem.

3. Ćwiczenie tworzenia spójnych tekstów, poprawnych pod względem językowym, ortograficznym i interpunkcyjnym.

4. Przygotowanie do dokonywania świadomych i odpowiedzialnych wyborów w trakcie korzystania z zasobów dostępnych w internecie.

5. Kształtowanie umiejętności krytycznego korzystania z mediów.

6. Kształtowanie kompetencji społecznych: kreatywność, przedsiębiorczość-praca w grupie, metodą projektu.

Opis działań

Innowacja czytelniczo-medialna skupiona będzie na podniesieniu kompetencji czytelniczych, które mają duży wpływ na odnoszenie sukcesów uczniów w szkole, a w późniejszym życiu pozwalają pokonywać uczniom ograniczenia i trudności związane z mniej sprzyjającym środowiskiem społecznym.

Podczas zajęć, które odbywać się będą raz w tygodniu w wymiarze 1 godziny lekcyjnej, uczniowie będą uczyli się wyraźnego mówienia, uważnego słuchania i czytania ze rozumieniem, wykorzystywania i refleksyjnego przetwarzania tekstów, w tym tekstów kultury. Wzbogacą zasób słownictwa, dzięki czemu z łatwością będą mogli nazywać swoje uczucia i wchodzić w relacje z rówieśnikami. Ważnym elementem innowacji stanie się umiejętność przekazywania informacji, komunikatów. Ustnych jak i pisemnych. Uczniowie wykonywać będą ćwiczenia artykulacyjne, dykcji i emisji głosu. Co przygotuje ich do prezentowania swoich umiejętności i przezwyciężania tremy przed występami. Kolejnym etapem będzie doskonalenie umiejętności redagowania własnych tekstów. Innowacja zakłada również wyjścia i wycieczki ,min. redakcja gazety, studio radiowe, teatr, kino.